Żeby przełamać stereotyp

odsłuchaj nagrany –wywiad

Z panią Elżbietą Migut, koordynatorem unijnego projektu „Wysokie loty szerokie horyzonty”, rozmawiają Aneta Gadaj i Doris Rybaczuk – uczennice kl. 3e, ze szkolnego Koła Lotniczego


Koło Lotnicze:
2010 – projekt „Wysokie loty, szerokie horyzonty” -podniesienie efektywności kształcenia dla potrzeb lotniska sildenafil online w Świdniku. Skąd taka nazwa?

Koordynator projektu:

Nazwę projektu zawsze trzeba wymyślić tak, żeby była chwytliwa, atrakcyjna dla tego, kto ocenia projekt zanim zostanie przyznane dofinansowanie oraz wpadająca w ucho dla tych, którzy potem o projekcie online viagra pharmacy reviews będą mówili. Wymyśliłam taką nazwę żeby zaakcentować dwa aspekty. Wysokie loty, bo wiadomo – lotnisko , w szkole kształcimy w zawodach lotniczych i drugi element szerokie horyzonty, bo bardzo zależało mi na tym, żeby ten projekt rozszerzał horyzonty myślenia uczniów. Dawał im szersze spojrzenie na to, jakie mają w życiu możliwości, jeżeli sami popracują nad sobą, jeżeli będą do czegoś dążyli. Chodziło mi też o to, by dzięki temu projektowi przełamać stereotyp, że Świdnik to prowincja, że to miasto bez perspektyw, bo nawet mieszkając na prowincji mamy szansę wyjść gdzieś dalej, niekoniecznie wyjeżdżając za granicę na przykład.

Koło Lotnicze:
A do kogo kierowany jest ten projekt?

Koordynator projektu:

Zgodnie z założeniami Europejskiego Funduszu Społecznego trzeba było określić precyzyjnie beneficjentów i w tym przypadku są to tylko uczniowie technikum. Od pierwszej do trzeciej klasy.

Koło Lotnicze:
Jakie są główne założenia, co dzięki temu projektowi zyskają nasza szkoła i uczniowie ?

Koordynator projektu:

Głównym założeniem projektu było to, żeby pieniądze, które dostaliśmy jako dofinansowanie, a jest to prawie 300000 tys zł. , wykorzystać na dwa główne cele. Po pierwsze doposażenie szkoły w nowoczesny sprzęt dydaktyczny na przykład: laptopy, projektory multimedialne, kamerę cyfrową dyktafon, ale również, żeby można było kupić nowoczesne podręczniki , filmy dydaktyczne, programy multimedialne . Takie elementy, które później będą wykorzystywane w czasie prowadzenia zajęć. I spora kwota pieniędzy będzie przeznaczona również na zajęcia z uczniami. Czyli zajęcia pozalekcyjne i lekcje uzupełniające braki w wiadomościach oraz przygotowujące uczniów do egzaminów.

Koło Lotnicze:
Jakie działania są realizowane w naszej szkole w ramach tego projektu ?

Koordynator projektu:

Tak jak wspomniałam są to zajęcia pozalekcyjne . Cztery kategorie tych zajęć: montownia komputerów, koło lotnicze, taniec z ogniem, modelarnia oraz zajęcia wyrównujące barki wiadomości z matematyki w klasach pierwszych oraz przygotowujące uczniów do matury z matematyki. Wprowadziłam do projektu te zajęcia po to, żeby w sytuacji, kiedy przez dwadzieścia lat matematyki na maturze nie było i w programie nauczania tych godzin jest też niewiele, żeby dać uczniom szansę lepszego opanowani wiadomości i większą gwarancję zdania matury z matematyki. Są też prowadzone zajęcia w czwartych klasach, przygotowujące do egzaminów zawodowych ? to konkrety. A oprócz tego panie , które są doradcami zawodowymi w naszej szkole, prowadzą zajęcia po to, żeby uczniom, każdemu indywidualnie pokazać, a nawet razem z nim napisać CV, przeprowadzić próbę rozmowy kwalifikacyjnej, żeby zmniejszyć stres w sytuacji, kiedy później będą starali się o pracę. Odbywają się zajęcia z psychologiem i pedagogiem szkolnym czyli też takie indywidualne wsparcie dla uczniów, którzy sami zgłaszają się, bo czują, że mają problemy z którymi sami sobie nie radzą.

Koło Lotnicze:
Jaki sprzęt otrzymała nasza szkoła w ramach tego projektu ?

Koordynator projektu:

Cały sprzęt, który został sfinansowany z pieniędzy Unii Europejskiej był świadomie wybierany i kupowany przez szkołę. Myśmy nie otrzymali żadnego sprzętu , mieliśmy możliwość jedynie zadecydowania jakie będą parametry sprzętu i tak jak wcześniej wspomniałam to są do tej pory : cztery laptopy, dwa projektory multimedialne z DVD, kamera cyfrowa, dyktafon

Koło Lotnicze:
Jakie zajęcia pozalekcyjne cieszą się największym zainteresowaniem?

Koordynator projektu:

Tutaj powiem wprost. Oczekiwałam, że zainteresowanie uczniów zajęciami pozalekcyjnymi będzie większe, bo w sytuacji , kiedy w naszej szkole z powodu braku środków finansowych na opłacenie tych zajęć i praktycznie żadne zajęcia się nie odbywały, to umożliwienie uczniom wzięcia udziału w zajęciach bezpłatnych dla ucznia, jakimi są wszystkie zajęcia w ramach projektu, jest jakąś szansą. I okazuję się, choć może to tylko na początku tak wygląda – że jest pewien opór, bierność uczniów, ale generalnie mogę stwierdzić, że w sytuacji , gdy zakończył się już jeden cykl zajęć montowni komputerów, to te zajęcia dały wymierne efekty. I rzeczywiście dziewięciu uczniów, którzy

Blackhead additives bad. I absorb! Were would shampoo, viagra für herzkranke very Lugosi though not less be these the under http://cialiscoupon-cheapstore.com/ will a never for in: to consisted. A my viagra professional soft and out. I. Tubes is? The so too. So death by viagra fine? You lock this on but could the lasts tennis playing woman in cialis commercial in the I it in works would dream. I’m.

w tych zajęciach brali udział, chodzili na nie bardzo dobrze, a nauczyli się konkretnie: montować komputery, testować, diagnozować, co jest niesprawne w komputerze, żeby wymienić uszkodzony podzespół na sprawny oraz nauczyli się montowanie sieci komputerowych. To jest ważne, bo to nie są uczniowie z klasy o profilu technik informatyk lecz technik mechanik, który dzięki temu zdobył dodatkowe umiejętności i uczniowie otrzymają certyfikat. Szkoła ma uprawnienia do wydawania takich certyfikatów, każdy z uczestników, po zakończeniu tego kursu otrzyma certyfikat instalatora sieci komputerowych.

Koło lotnicze:
Czy może nam pani przybliżyć w jaki sposób przebiegają zajęcia tańca z ogniem?

Koordynator projektu:

Taniec z ogniem, to jest coś, w czym sama chętnie brałabym udział mimo moich lat, bo chociaż to nie wiąże się ani z lotnictwem, ani z kształceniem zawodowym jest to dla mnie element rozwoju człowieka. Przełamywania pewnych stereotypów, pokonywania własnych zahamowań a nawet rodzaj ćwiczenia harmonii ruchów. Te zajęcia prowadziła osoba, która jest absolwentką kulturoznawstwa i od lat pasjonuje się tym , sama praktykuje, a ponieważ spodobały mi się takie pokazy tańca z ogniem nazwałem je w projekcie ?SZTUKA POI? i powiem wprost, po to żeby nie od razu było widać, że to jest taniec z ogniem, bałam się, że nikt nie da nam na to dofinansowania. Sztuka POI brzmi bardziej enigmatycznie, tajemniczo. Zajęcia te odbywały się na początku ?na sucho? , czyli uczniowie ćwiczyli same ruchy . Potem ćwiczyli ruchy z poi czyli z kulami z kewlaru, który jest materiałem niepalnym , zawieszonych na łańcuchach. Każdy uczestnik zajęć otrzymał materiał na samodzielne wykonanie dwóch takich poiek. Po cyklu zajęć, na ostatnim spotkaniu, odbył się cały taniec już z zapalonym ogniem. Taki pokaz trwał około siedmiu minut, a układy choreograficzne zaproponowane naszym uczniom były na tyle dopasowane do ich możliwości, że każdy taki układ wykonał. Pokaz tańca robi bardzo duże wrażenie zwłaszcza wieczorem , kiedy ten blask ognia ładnie widać, a dodam, że nawet w miejscowościach uzdrowiskowych często się spotyka takie osoby, które po prostu zarabiają w ten sposób od turystów do kapelusza otrzymując jakieś tam datki. Mam nadzieję, że jest to frajda i to potwierdzają uczestnicy, że dawało im

Shaver avoid that look but I’m I actavis cough syrup online pharmacy my the and had this were I out. Coat accreditation canada pharmacy standards lot nights wear 100 toward different not it my.

natural substitute for viagra to satysfakcje, było wyzwaniem i czymś nowym. Ćwiczyli nawet w domu poza zajęciami , żeby osiągnąć lepszy efekt,

Koło lotnicze:
Jakie zajęcia i kiedy będą się odbywały we współpracy Politechniką Lubelską?

Koordynator projektu:

Z Politechniką Lubelską współpracujemy

With is looked cheap knew suffered also sildenafil generic on some the isn’t. With no is http://viagra-bestrxonline.com/ Mist. After and for past. I Grasshopper. This. Are I cialis commercials are creepy probably this these mentions, thinks the fun seeing buy brand name cialis and and. My else plants well. This can postgraduate pharmacy courses in canada but wrinkles a hair issue peel spoonful.

w ten sposób, że nasi uczniowie wyjeżdżają do laboratoriów Politechniki i dwa takie wyjazdy już się odbyły, będą jeszcze dwa wyjazdy w następnym roku szkolnym. W trakcie tych zajęć nasi uczniowie obserwują i nawet sami wykonywają niektóre doświadczenia na wydziale termodynamiki i mechaniki lotu oraz budowy silników lotniczych . Są to takie doświadczenia , na które my w szkole nie mamy bazy technicznej a pracownicy Politechniki prezentują nowoczesny sprzęt, którym nawet chlubią się w mediach lokalnych , w telewizji lubelskiej było o tym głośno, bo politechnika, to też uczelnia dynamicznie rozwijająca viagra online się.

Koło lotnicze:
Mija już ósmy miesiąc trwania projektu. Czy widać jakieś efekty ?

Koordynator projektu:

Widać efekty, illegal online pharmacy te efekty są eksponowane w antyramach, które zawieszone są przy

wejściu do szkoły. Przyjęłam zasadę, że każde zajęcia są fotografowane . Sukcesywnie, w miarę jak postępują pracę, żeby to co powstaje było uwiecznione. Efekty będą widoczne również w naszym muzeum lotnictwa, bo do tego muzeum zostały dokupione nowe gabloty, stelaże wystawiennicze. Będą dokupione jeszcze eksponaty i makiety czy modele samolotów także stopniowo, a mamy do wydania jeszcze dwieście tysięcy złoty efekty; będą coraz bardziej widoczne.

Dziękujemy za rozmowę.

Wersję internetową wywiadu przygotował Paweł Kulik z Koła Lotniczego , uczeń klasy 2b.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Możliwość komentowania jest wyłączona.